Återbetalningspolicy

RETUR & ÅTERBETALNING

Vi strävar efter att ge dig den bästa kvalitet och värde, om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning tar vi gärna tillbaka produkten och ger dig en full återbetalning av ditt köp.

  1. Produkter kan endast returneras om de fortfarande är i originalskick och förpackning. Använda produkter eller produkter som skadats av kunden kommer inte att vara berättigade till återbetalning och ej heller produkter som vi säljer på lösvikt såsom te och kaffe eller kylvaror såsom ost och chark.

  2. Begär din retur genom att skicka ett e-postmeddelande till info@smakostchark.se med detaljerad anledning till returen och bilder eller en video av produkten som stöder ditt skäl. Vid godkännande får du adressen dit du kan posta produkten du vill returnera.

  3. För att säkerställa din återbetalning, använd en spårbar posttjänst , vi ansvarar inte för förlorade eller saknade paket.

  4. Efter mottagandet av ditt paket kommer dina produkter att undersökas och en full återbetalning kommer att utfärdas till din ursprungliga betalningsmetod. Ett återbetalningskvitto kommer att skickas till den e-postadress du använde när du gjorde ditt ursprungliga köp.
     

SENA ELLER SAKNADE ÅTERBETALNINGAR

Vänligen förstå att vi utfärdar återbetalningar så snart din begäran om återbetalning har godkänts - det betyder att pengarna lämnar vårt konto omedelbart. Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Vi har sett att vissa kreditkortsföretag tar upp till 30 dagar på sig att visa att återbetalningen har lagts tillbaka på kortet. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss.

Hur lång tid tar leveransen?

Alla beställningar skickas inom 1-3 arbetsdagar . Om din beställning inte har anlänt inom de beräknade leveranstiderna, vänligen kontakta oss på info@smakostchark.se

(Denna policy gäller ej fel gjorda av kunder när de tillhandahåller fraktinformation på sina beställningar eller missade paketleveranser).

Kan ni ge mig ett spårningsnummer?

Alla spårningsnummer kommer att mailas till kunden så snart spårningsinformationen blir tillgänglig.

Jag har angett fel leveransadress, kan jag ändra den?

Om detta händer dig, maila oss så snart som möjligt, vi KANSKE kan ta hand om det. Vi kan dock inte lova något då alla våra varor vanligtvis behandlas direkt efter att du beställt och skickar ut samma dag eller några dagar efter. Om din beställning redan har gått in i leveransprocessen kommer vi inte att kunna stoppa den.

Vi ska inte vara ansvariga om du har angett en ofullständig och/eller felaktig leveransadress. Vårt system behandlar beställningar automatiskt och följer bara vad du har levererat.

Kan jag avbryta min beställning efter att den har lagts?

Tyvärr kan vi inte annullera din beställning när den har bearbetats och/eller skickats. Om du avbryter din beställning INNAN den har bearbetats och/eller skickats så kan vi avbryta den och ge dig full återbetalning.

Ogiltiga skäl:

  1. Köparen vill inte längre ha föremålen - detta är det vanligaste exemplet som vi inte kan hedra om vi vill fortsätta erbjuda stort värde på Smak – Ost Chark Deli . Köparen bör se till att han eller hon vill köpa varorna innan han eller hon skickar en beställning, inte efter. Efter att en beställning har lämnats, ingår köparen ett juridiskt bindande avtal med säljaren om att köpa alla föremål i den beställningen.

  2. Köparen hittade varor billigare någon annanstans - Köparen bör vara säker på att han eller hon är redo att betala utropspriserna innan han eller hon skickar en beställning. Efter att en beställning har lämnats, ingår köparen ett juridiskt bindande avtal med säljaren om att köpa alla föremål i den beställningen.